Selecta Suomi hyödyntää automaattiensa etupintojen arvokkaan mainostilan tavoittaen päivittäin jopa noin miljoona asiakasta. Yhdessä toimittajiensa kanssa Selecta päätti ottaa tämän tilan käyttöön viestiäkseen näkyvästi uusista tuotelanseerauksista ja kampanjoista.
Selecta on kokeillut monia erilaisia materiaaleja, mutta koska viileä automaatti kehittää jonkin verran kosteutta, vain harvat niistä osoittautuivat toimiviksi tässä tarkoituksessa. Perinteisistä tarroista etulasiin jäi ikäviä liimajäämiä, joiden poistaminen aiheutti kuluja, ja kaikkein harmillisinta oli, että kauppiaat eivät ehtineet päivittää automaattiensa tuotetarjontaa. Perinteiset paperimateriaalit käpristyvät ja rypistyvät, jolloin mainos näyttää tuhruiselta ja huonolaatuiselta.
Selecta halusi löytää materiaalin, joka kauppiaiden olisi helppo kiinnittää ja joka ei jättäisi jäämiä. He testasivat viittä erilaista materiaalia asettaen tiukat kriteerit alustamateriaalin toimivuudelle. Testaus aloitettiin ensin yrityksen omissa toimistotiloissa. Sen jälkeen lanseerattiin pilottikampanja rajatussa määrässä asiakaskentän automaatteja. Vertailun ja testauksen kautta Selecta valitsi STAFIX®GRIP-materiaalin tuleviin kampanjoihinsa.
Ensimmäinen varsinainen kampanjatoteutus sai aikaan myönteistä palautetta kentältä: mainokset oli helppo kiinnittää, ne pysyivät tiukasti paikallaan koko kampanjan ajan, eikä niistä jäänyt mitään jälkiä poistamisen jälkeen.
Positiivisen ensikokemuksen ansiosta Selecta uskalsi luottavaisin mielin järjestää toisen kampanjan lentokentän automaateissa käyttäen tätä materiaalia. Koska palaute oli edelleenkin positiivista, he päättivät valita STAFIX®GRIP-materiaalin mainostusratkaisuksi, joka laajennetaan koko maan alueelle vuonna 2016.
Selecta on Euroopan johtava juoma- ja välipala-automaattien toimittaja, jolla on yli 140 000 automaattia 21 eri maassa. Selecta Suomella on yli 50 vuoden kokemus nautinnollisten taukohetkien tarjoamisesta asiakkailleen raikkaiden ja korkealaatuisten tuotteidensa kautta.
- Materiaali: STAFIX®GRIP Eco-Solvent Clear
- Tulostus: Peilikuva 4/0, valkoinen laminaattitausta
- Käyttö: Automaattien etulasit. Palvelupisteen henkilöstö kiinnittää tarran lasin sisäpuolelle kuvapuoli ulospäin. Käytetään uusissa tuotelanseerauksissa ja kampanjatarjouksissa.
Selecta wanted to find material that could be used inside cool and moist vending machines with easy installation and residue-free removal by their own merchandizers. Finding the right advertising material to meet the needs turned out to be quite difficult.
Selecta tested wide range of different materials, setting strict criteria for the functioning of the substrate. Traditional stickers left undesired glue residue on the front panel, causing significant labor costs for cleaning. Traditional paper materials on the other hand curl up and wrinkle, ending up in messy and unrepresentative communication. Most regrettably, the merchandizers were not able to use their time efficiently for updating the product offering in the vending machines.
STAFIX®GRIP was chosen as their campaign material through comparisons and tests. Pilot campaign phase constrained few vending machines in the field.
The first actual campaign implementation generated positive feedback from the merchandizers: the material was easy to place, held strongly to the surface throughout the campaign and left no residue after being removed from the display/window.
Thanks to the positive initial experience, Selecta felt confident to select STAFIX®GRIP material as their ongoing solution expanding the concept to nationwide distribution in 2016.
Selecta Finland has high-value advertising space on the front of their vending machines, reaching approximately one million consumers daily. Selecta and their suppliers wanted to utilize this place to communicate new product launches and campaign advertisements.
- Material: STAFIX®GRIP Eco-Solvent Clear
- Printing: Mirror-wise 4/0, backed with white laminate
- Application: Vending Machine front covers. The field agents attach the sticker from the inside of the cover, facing outwards. Used for new product launches and campaign offerings