Stafixin Blogi

Reaching New Surfaces

Tervetuloa viralliseen blogiimme! Kerromme täällä viimeisimmät kuulumiset Stafixin tuotteista ja toiminnasta sekä keskustelemme brändityön, myymälämainonnan ja itseliimautuvien painotuotteiden kehityksestä. Haluatko pysyä aina ajan tasalla viimeisimmistä Stafix-uutisista? Tilaa sivun alareunasta myös uutiskirjeemme.

 

Mitä ottaa huomioon arkkioffsetissa muoville painettaessa?

Muoville painaminen arkkioffsetissa ei ole vaikeaa, mutta se ei myöskään ole sama asia kuin paperille painaminen. Suurin ero muovimateriaalien ja paperin tai kartongin paino-ominaisuuksien välillä on se, että muovimateriaalit eivät ole absorboivia eli imukykyisiä.

Lue lisää

Läpinäkyvää ja asiakaskeskeistä myymälämarkkinointia

Pitkäkestoiset asiakassuhteet uskollisten kanta-asiakkaiden kanssa ovat vähittäiskauppiaille kultaakin kalliimpia. Vahvojen asiakassuhteiden rakentaminen vaatii kuitenkin keskinäistä luottamusta sekä vähittäiskaupan toiminnan läpinäkyvyyttä.

Lue lisää

Printtituotteiden merkitys digiaikana

Yhä useammat yritykset ovat siirtyneet markkinoinnissaan perinteisistä printtimedioista digitaalisiin kanaviin. Painotuotteiden merkitys on kuitenkin yhä suuri, se on vain muuttanut muotoaan.

Lue lisää

Neljä ärsyttävintä asiaa tarroissa

Tarroja käytetään usein myymälämainonnassa, koska ne voidaan kiinnittää lähes mille tahansa pinnalle. Toisaalta tarrojen irrottaminen voi olla kuitenkin melko haasteellista, ja kiinnityspinta voi helposti vahingoittua.

Lue lisää

Erilaiset pinnat käyttöön myymälämainonnassa

Jokainen myymälä on omanlaisensa, vaikka sisältääkin lukuisia samankaltaisia pintoja: Ikkunat, seinät, kylmäkaapit, pakastealtaat, displayt jne.

Lue lisää

Panimotuotteiden mainostaminen myymälöissä – miten se tehdään?

Oluen tuotannon ja panimoiden määrä on kasvanut merkittävästi viime vuosina – panimoiden määrä on Euroopassa on lähes kaksinkertaistunut vajaassa kymmenessä vuodessa!

Lue lisää

Tuotelanseeraukset ja myymälämainonta

Uuden tuotteen julkaisuun kohdistuu aina paljon odotuksia. Tuotteen markkinoille saanti tuotekehityksestä lopulliseen lanseeraushetkeen vie tyypillisesti paljon aikaa ja resursseja.

Lue lisää

Myymälämainonta kylmissä olosuhteissa

Tilan puute ja käytännöllisyys ovat merkittäviä haasteita. Lisäksi kylmä -ja pakastetuoteosastot koostuvat pääasiassa lasipinnoista, joiden puhtaus vaikuttaa merkittävästi asiakkaiden ostohalukkuuteen ja vaatii siksi paljon huomiota kaupan työntekijöiltä.

Lue lisää

Uusia ideoita myymälämainontaan

Myymälämainonnan on tehokasta ja sen potentiaali on merkittävä, sillä tutkimusten mukaan suurin osa kuluttajista tekee ostopäätöksensä myymälässä.

Lue lisää

Mitä on myyntipistemarkkinointi ja miten sitä tulisi hyödyntää?

Mainonnan merkitys on kasvanut suuresti ihmisten päästessä entistä helpommin käsiksi heitä kiinnostavia tuotteita käsittelevään tietoon.

Lue lisää

Miten pilata upea design?

Myymälämainonta on merkittävä investointi erityisesti isoille brändeille. Brändit käyttävät suuren osan markkinointibudjetistaan visuaalisesti vaikuttavan myymälämainonnan suunnitteluun ja toteuttamiseen.

Lue lisää

Miten onnistua myymälämainonnassa?

Myymälämainonnasta on etua sekä jälleenmyyjille että tuotteiden valmistajille. Myymälä­mainonta elävöittää myymälää ja lisää myyntiä heräteostosten kautta.

Lue lisää

Miten mitata myymälämainonnan tehokkuutta?

Verkkomainonnan ja – myynnin mittaaminen ja kehittäminen saatavilla olevan datan avulla on tänä päivänä helppoa. Vaikka verkko-ostaminen kasvaa tasaisesti, suurin osa vähittäiskaupasta käydään edelleen fyysisissä myymälöissä.

Lue lisää

Ympäristöystävällisiä mainosmateriaaleja

Yhä useammat yritykset ovat siirtyneet markkinoinnissaan perinteisistä printtimedioista digitaalisiin kanaviin.

Lue lisää

UV-Kuivausmenetelmät offsetpainamisessa

Viimevuosina kiihtyvissä määrin tapahtuneet kehitykset UV-offsetpainamisessa ovat tuoneet mukanaan uusia ja tarkempia teknisiä termejä.

Lue lisää

Kustannustehokasta myymälämainontaa

Myymälämainonnalla voidaan tehokkaasti ja tutkitusti vaikuttaa erityisesti kuluttajien heräteostoksiin kaupassa.

Lue lisää

Vähittäiskaupan mainonnan yleisiä haasteita

Myymälämainonnan pitää olla sekä tehokasta että helppoa – ja mikseipä joskus myös hauskaa! Siitä huolimatta kohtaamme usein vaikeuksia vähittäiskaupan mainonnan prosessin ja toteutuksen kanssa.

Lue lisää

Haastattelussa Teamwork Printmanagement GmbH

Kuten kerroimme aiemmassa artikkelissamme, muoville painaminen ei ole vaikeaa, mutta se ei myöskään ole aivan sama asia kuin paperille painaminen.

Lue lisää

Miten painotekniikkaa ja uusia materiaaleja voidaan hyödyntää myymälämainonnassa? Haastattelu: Giovanni Re / Roland DG

Perinteinen painotekniikka sekä myymälämainonta muuttuvat hyvin nopeasti.

Lue lisää

Liimattomien tarrojen käyttö mainonnassa

Liimattomat tarrat sopivat ihanteellisesti lyhytkestoiseen mainontaan, sillä ne ovat helposti asennettavissa ja poistettavissa myymälähenkilökunnan toimesta.

Lue lisää

7 askelta onnistuneeseen myymälämainontakampanjaan

Myymälämainonta vie usein huomattavan osan markkinointibudjetista. Kampanjan tulisi olla paitsi visuaalisesti näyttävä myös kustannustehokas saavuttaakseen parhaimman mahdollisen tuloksen.

Lue lisää

5 asiaa, jotka sinun tulisi varmistaa Print Management-kumppaniltasi

Kun yritykset tehostavat toimintojaan ja hakevat kustannussäästöjä, harkitaan usein ensimmäiseksi tiettyjen toimintojen ulkoistamista, jotta yritys pystyy paremmin keskittymään omaan ydinosaamisalueeseen.

Lue lisää

5 faktaa läppäritarroista

Liimattomilla tarroilla on lukemattomia käyttötapoja. Yksi näistä on käyttää niitä ”läppäritarroina” eli koristetarrana kannettavan tietokoneen kannessa.

Lue lisää

3 syytä, miksi liimattomat tarrat ovat paras materiaali apteekkimainontaan

Apteekit tarjoavat paljon mahdollisuuksia eri brändeille mainostamisessa ja kohderyhmiensä tavoittamisessa.

Lue lisää